Na długo przed tym, jak aplikacje i ekspresowe usługi ukształtowały doświadczenie kulinarne, nasza podróż rozpoczęła się w malowniczym Norrland. W 1968 roku w Gällivare Curt Bergfors i Britta Fredriksson założyli pierwszą restaurację MAX, wówczas zwaną X-grillen. Zainspirowani amerykańskimi drive-inami, ale z silną wizją zrównoważonego rozwoju i jakości, ustanowiliśmy nowy standard dla fast foodów.

Lata 70

1968: Otwieramy naszą pierwszą restaurację MAX, wówczas zwaną X-grillen, w Gällivare przez Curta Bergforsa i Brittę Fredriksson.

1970: Rozszerzamy działalność o restaurację w Skellefteå.

1973: Otwarcie apteki MAX.

1976: Otwieramy pierwszą restaurację w Umeå.

1979: Otwieramy pierwszą prawdziwą restaurację gourmet w Norrbotten - Le Bistro Petit Maxim, restaurację całkowicie inspirowaną kuchnią francuską.

Lata 80-te

1981: Otwieramy ponownie przebudowaną aptekę MAX Drugstore pod nazwą MAX Drugstore & Deli. Staje się ona najnowocześniejszą stacją benzynową tego typu w Europie.

1982: Otwieramy dwupiętrową restaurację na Drottninggatan w Sztokholmie. W tym samym roku otwieramy solarium w Luleå i MAX Video w Luleå i Skellefteå.

1983: Otwieramy nasz pierwszy hotel w Luleå z 83 pokojami i bufetem śniadaniowym, który staje się znany w całym kraju.

1984: My i McDonald’s wdajemy się w spór o nazwę Big Max. Sąd Rejonowy orzekł na korzyść MAX. McDonald’s odwołuje się i wygrywa w Sądzie Apelacyjnym. MAX i McDonald’s dochodzą do porozumienia. Dziś Big Max nosi nazwę „BIG!”.

1985: Kupujemy Luleå Stadshotell, zwiększamy obroty o 400 procent i awansujemy na liście jakości Best Western z ostatniego na pierwsze miejsce! W tym samym roku wprowadzamy „Roxy” w Luleå, nowy koncept dyskoteki z trzema barami i dwoma parkietami tanecznymi – jeden z największych szwedzkich lokali rozrywkowych z miejscem dla 3000 osób.

1987: Uruchomiono Maxboxen dla wszystkich małych fanów MAX.

Lata 90

1990: Trzeci hotel staje się częścią naszej grupy.

1991: Stajemy się pierwszą siecią na świecie, która wyprzedziła McDonald’s. Przejmujemy lokale konkurenta w Umeå i Luleå. W tym samym roku ustanawiamy stypendium Ebba Scholarship upamiętniające wysoko cenionego pracownika Ebbę Bergström. Stypendium to przyznawane jest pracownikom, którzy dokonali czegoś niezwykłego.

1998: Przyspieszamy ekspansję i otwieramy w Solna, Visby trzecią restaurację w Luleå, a także przejmujemy restauracje Clock w Uppsali i Örebro.

1999: Zaprzestajemy działalności hoteli, wypożyczalni wideo, solariów, stacji benzynowych, restauracji gourmet i decydujemy się w pełni skupić na biznesie burgerowym.

Lata 00

2001: Stajemy się firmą ogólnokrajową!

2002: Richard i Christoffer Bergfors przejmują odpowiedzialność operacyjną za firmę rodzinną. Curt Bergfors nadal pełni funkcję prezesa zarządu.

2003: Dokonujemy największej zmiany w naszej ofercie i wprowadzamy między innymi Delifresh, posiłki z etykietami typu „keyhole label” i desery.

2008: Rozpoczynamy szeroko zakrojone prace na rzecz ochrony środowiska. Stajemy się między innymi pierwszą na świecie siecią restauracji, która rekompensuje zmiany klimatyczne w całym swoim menu. Wizja ekologiczna to osiągnięcie neutralności klimatycznej.

2009: Curt Bergfors zakłada fundację Fair Distribution Foundation, której celem jest zapewnienie, aby 7-10% rocznego czystego zysku firmy MAX trafiało na cele charytatywne dla potrzebujących na całym świecie.

10-tki

2011: Nasza pierwsza restauracja poza granicami Szwecji otwiera się w Norwegii, w stolicy, Oslo.

2013: J.M. Król przyznaje nam medal ósmego rozmiaru w paśmie Orderu Serafinów za cenne wysiłki w szwedzkim przemyśle. W tym samym roku otwieramy również naszą pierwszą restaurację w Danii, w stolicy, Kopenhadze.

2015: Otworzyliśmy naszą 100. restaurację! Lokal znajduje się w Lidingö, gdzie założyciel Maxa, Curt Bergfors, wpadł kiedyś na pomysł sieci hamburgerów. Oto kontynuacja tłumaczenia na język angielski:

2016: Rozpoczynamy rok od wprowadzenia na rynek pięciu pysznych i przyjaznych dla klimatu dań wegetariańskich pod nazwą Green Family. Sukces jest kompletny i przyczynia się do tego, że mamy rekordowy rok.

2017: W ciągu roku otwieramy naszą pierwszą restaurację w Polsce, we Wrocławiu.

2018: Świętujemy ponad 50 lat sukcesu dzięki silnej obecności w Szwecji i ekspansji międzynarodowej, ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój, innowacyjność i smak.

2019: Otrzymaliśmy najlepszą nagrodę w historii. W zaciętej konkurencji wśród rekordowej liczby nominowanych projektów, Konwencja Klimatyczna ONZ przyznała nam nagrodę UN Global Climate Action Award. (link z: ONZ chwali MAX i climate positive - YouTube)

Lata 20

2020: W ciągu roku otrzymaliśmy kilka nagród i wyróżnień:

• MAX Burgers jest po raz 19. z rzędu najbardziej zadowolonymi gośćmi w Szwecji wśród ogólnokrajowych restauracji z hamburgerami. Źródło: Evimetrix „Swedish Brand Award” sierpień 2020.
  • Po raz dziesiąty z rzędu wyróżniliśmy się jako najlepsza branżowa marka w zakresie zrównoważonego rozwoju w największym europejskim badaniu marek na temat zrównoważonego rozwoju – Sustainable Brand Index.
  • Po raz dziesiąty z rzędu zostaliśmy najbardziej ekologiczną marką w Szwecji w branży fast-food. Firma konsultingowa Differ pokazała wyniki badania konsumenckiego Sweden's Greenest Brand 19 lutego. Zajęliśmy pierwsze miejsce w branży fast-food i tym samym zapisaliśmy się na czołowe miejsce, odkąd ta kategoria stała się częścią badania.
  • Richard Bergfors, CEO i dyrektor generalny grupy U.S., został mianowany Przedsiębiorcą Roku Luleå, Przedsiębiorcą Roku Norrbotten i Przedsiębiorcą Roku Szwecja.

2021: Rozwijaliśmy się pomimo pandemii i w 2021 roku otworzyliśmy restauracje w Borlänge, Tumba, Vetlanda, Borås, Hallunda, Åkersberga, Sköndal i Norrtälje. W Polsce otworzyliśmy cztery kolejne restauracje we Wrocławiu, Radomiu, Krakowie i Gdańsku. W listopadzie 2021 roku, dzięki Christofferowi Bergforsowi, otrzymaliśmy nagrodę za pobudzanie radości czytania u dzieci. Do tej pory MAX rozdystrybuował 10 milionów książek, a nagroda przyznawana jest corocznie osobom, które w różny sposób promują rozwój branży graficznej przez GYF (Promocja Zawodów Graficznych).

2022: Przejmujemy pierwszą otwartą lokalizację McDonald's w Szwecji przy Kungsgatan 4 w Sztokholmie.

2023: Osiągamy rekord obrotów w wysokości 5,4 miliarda!